Klantenservice

Kado & Zo wil haar klanten zo goed mogelijk bedienen. De bezorgservice verloopt via Post NL maar Kado & Zo biedt nog meer opties.

Kado & Zo bezorgservice: veilig via iDeal betalen en met zorg laten afleveren

Ik wil een product bestellen en laten afleveren

Betaal uw bestelling veilig, gemakkelijk en snel via iDeal en wij laten het door u bestelde artikel bezorgen via Post NL. Voor het met de maximale zorg laten leveren van uw Kado, berekenen wij verzendkosten:

  • Grotere pakketten – € 7,45

Kado & Zo afhaalservice: Online betalen, ophalen in de winkel

Ik wil een product bestellen en zelf ophalen

Betaal uw bestelling via iDeal en wij verpakken uw bestelling, zodat u deze netjes kunt afhalen bij ons in de fysieke winkel.
Kies tijdens het bestelproces voor ‘afhalen in winkel’ bij bezorging en wij zorgen ervoor dat uw Kado klaar ligt.

Geef ons alstublieft wel even 5 minuten de tijd het bestelde artikel netjes voor u te verpakken, dat is de service van Kado & Zo van der Maas!

Terugsturen van producten

U heeft het recht uw bestelling tot 14 (kalender)dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U krijgt dan het volledige orderbedrag  inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Na het doorgeven van uw annulering heeft u 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

Let op: Neem eerst contact met ons op! Vervolgens krijgt u instructies voor het retour zenden.

Indien u gebruik maakt van uw  herroepingsrecht, zal het het product met alle geleverde toebehoren en – indien  redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de  ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt dit middels een email aan ons melden. Wij zullen u vervolgens het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen terug betalen.

Kopen op afstand

Sinds 1 februari 2001 is de Wet “Kopen op Afstand” van kracht. Door deze wet hebben consumenten een betere rechtspositie gekregen. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien. De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de Wet Kopen op Afstand opgenomen:

• Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 14 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden. Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
• Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden.  Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
• Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 14 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.

De afkoelingsperiode geldt niet bij:

• Aankoop van onroerend goed;
• Aankopen die speciaal op bestelling zijn gemaakt;
• Aankopen die snel kunnen bederven of verouderen;
• Kranten en tijdschriften;
• Cd’s, video’s en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken;
• Financiële diensten, weddenschappen en loterijen;
• Logies, vervoer, restaurantreserveringen en vrijetijdsbesteding indien deze zijn afgesproken op een bepaalde datum of voor een bepaalde periode;
• Een dienst waarmee de verkoper met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken.

De extra plichten van de verkopende partij zijn:

• De verkopende partij moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot aankoop overgaan:
◦ Zijn identiteit en, bij (gedeeltelijke) vooruitbetaling, zijn postadres;
◦ De belangrijkste kenmerken van het product;
◦ De prijs van het product (inclusief alle belastingen). Indien van toepassing, de kosten van aflevering, wijze van betaling, aflevering of uitvoering, het al dan niet van toepassing zijn van de afkoelingsperiode;
◦ De eventuele geldigheidsduur van het aanbod of de minimale duur van de overeenkomst als het gaat om bijvoorbeeld de aanschaf van een abonnement.
De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:
◦ De eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode (dit moet schriftelijk gebeuren!);
◦ Het bezoek- of afhaaladres van de leverancier;
◦ Gegevens omtrent eventuele garantie indien de koop een duur heeft van meer dan een jaar;
◦ De vereisten en voorwaarden voor opzegging.

Wanneer de leverancier de hierboven vermelde informatie niet (compleet) heeft verstrekt aan de consument, gaat de afkoelingsperiode van 7 werkdagen pas in op het moment dat de consument wel alle informatie heeft gekregen, met een maximum van drie maanden.

Zie ook winkelen op afstand op Justitie.nl